lördag 12 december 2015

Så nu är det väl bara att sätta igång...men vad ska jag skriva om?

Under kursens gång har jag tänkt mycket på vad vetenskaplighet innebär och på vilket sätt den konstnärliga forskningens förhållningssätt och dess metoder kan hanteras inom den utbildningsvetenskapliga diskursen. Närmare bestämt på bilddidaktikens område.

Jag har inför mitt masterarbete läst och läst och läst... och samlat på mig en mängd artiklar och bokkapitel om estetiska lärprocesser, Arts-based research, konstnärlig forskning.

Hur ser vetenskapligheten i konstnärlig metod ut i förhållande till ämnesdidaktik i bild?
På vilka sätt kan konstnärlig metod bidra till bilddidaktikens utveckling?
Är konstnärlig metod kunskapsgenererande?

Forskningsöversikt, litteraturstudier, eget perspektiv
(kort koppling till folkbildning)

...en början?

Inga kommentarer: